טיפים לעבודה אפקטיבית ב-Twitter
טיפים לעבודה אפקטיבית ב-Twitter
טוויטר היא רשת חברתית פופולארית עם מעל 200 מיליון משתמשים פעילים. הדינאמיות של הרשת, האפשרות להגיע לכמות אנשים גבוהה (גם כאלה שלא עוקבים אחרייך) ורמת המעורבות המאפיינת את משתמשיה, הופכים את הטוויטר לפלטפורמה אידיאלית עבור עסקים. לטענת טוויטר עצמה – יותר מ-50% ממשתמשיה עוקבים אחרי 6 או יותר מותגים ברשת החברתית.
מיליוני עסקים כבר משתמשים בטוויטר על מנת להגיע לחשיפה גדולה יותר של העסק ברשת ולהביא ליצירת קשרים עם לקוחות פוטנציאלים חדשים. אך אחד האתגרים הגדולים של הפלטפורמה הוא יצירת תוכן עדכני וניצול מיטבי של הכלים המוצעים על מנת ליצור קהילה מעורבת ורלוונטית עבור המותג. הסיבה לכך היא שאין הדדיות המחייבת את משתמשי הרשת – במילים פשוטות, לא כל מי שאתה עוקב אחריו חייב לעקוב אחרייך בחזרה. להלן מספר דרכים בסיסיות עבור העסק אשר יעזרו לבנות קהילת עוקבים (לקוחות פוטנציאלים) בצורה הטובה ביותר.
כיצד מתחילים?
1. לפני שיוצרים חשבון עבור המותג, חשוב להגדיר מטרות ודרכי פעולה. ענו על השאלה – מה נרצה להשיג בעזרת טוויטר? איך נשיג זאת?
לדוגמא – אם המטרה היא הגדלת קהל הלקוחות הפוטנציאלים, אז התשובות עשויות להיות שונות ומגוונות, למשל:
- ניצור תוכן רלוונטי למותג ולתחומי העניין של הלקוחות הפוטנציאלים שלי.
- נשתמש בטוויטר כפלטפורמה לחשיפת המוצרים של החברה
- נפרסם בעזרת החשבון מבצעים ודילים מיוחדים
- ניצור בעזרת טוויטר אירועים עבור הקהילה
2. יצירת “פן אישי” לחשבון –פן אישי שאמור להתאים לרוח המותג והחברה. חשבון אשר יש לו אישיות ייצור יותר עניין וייתן לציוצים בשם החברה יותר ערך ואמינות.
3. תיצרו פרופיל מלא אשר כולל תמונה ו-Bio אשר מציגים את החברה ויכללו אלמנטים שונים של האישיות שלכם. ניתן להוסיף אלמנטים שונים של עיצוב כמו תמונת רקע רלוונטית ושימשו בצבעים אשר מאפיינם את החברה (צבעי הלוגו למשל).
4. כמו בכל רשת חברתית, גם בטוויטר קיימים קודים וצורות דיבור שונים של הקהילה – חשוב להכיר בהם, להשתמש בהם ולכבד אותם.
יצירת קהילת עוקבים/נעקבים
1. אתרו אנשים אשר חולקים אתכם תחומי עניין. זהו השלב הראשון בבניית קהילת עוקבים – חשוב להתחיל לעקוב אחרי אנשים אשר מתעניינים בתחום בו פועל המותג ויתעניינו במה שיש לכם להגיד.
כיצד לעשות זאת?
- בטוויטר אפשרות לעקוב אחרי אנשים המחולקים לקבוצות עניין שונות.
- ניתן להשתמש בחיפוש מילות מפתח/ביטויים שונים הקשורים לתחום – תוצאות החיפוש יציגו ציוצים בנושא וכן אנשים אשר מגדירים את עצמם כמתעניינים בנושא.
- שירותי צד שלישי שונים אשר מחלקים את משתמשי הטוויטר לתחומי עניין.
2. השלב השני הוא יצירת מעורבות גדולה יותר עם העוקבים/נעקבים. מדובר ביצירת קשרים אמיתיים עם הקהילה (במיוחד עם אנשי המפתח בקהילה), אשר יתרמו לשני הצדדים. ניתן לעושת זאת במספר דרכים –
- עקבו אחר השיחות של המשתמשים שאתם עוקבים אחריהם – הוסיפו תובנות משלכם, ענו על שאלות שונות בתחום וצרו שיחות משלכם עם המשתמשים. כל אלה יעזרו לכם לבנות את המותג כחלק מהקהילה העוסקת בתחום וכדמות שניתן לפנות אליה בשאלות.
- אתרו שיחות על המותג בעזרת החיפוש – תענו על שאלות שעולות מן השיחות האלה ותדאגו לענות גם למשתמשים אשר מתלוננים על דבר מה.
- הודו לאנשים אשר מאזכרים אתכם לחיוב או מפנים לחשבון שלכם. כאשר בונים מותג בטוויטר, אין זה מובן מאליו שאנשים מפיצים את הפוסטים שלכם הלאה.
- התייחסו לשאלות המופנות אליכם –חשוב להביע הערכה פומבית למשתמשים על כך.
- בכללי – חשוב להקפיד לענות לאנשים אשר פונים אליכם (לא רק בשאלות) – בין עם זה בהודעה פרטית או בשימוש ב-@username.
- חשוב לאזכר אנשים שאתם ממליצים אליהם, או על בלוג/אתר השייך להם.
יצירת תוכן רלוונטי ושימושי
מדובר בחלק החשוב ביותר עבור בניית המותג שלכם בטוויטר – אם לא תספקו למשתמשים סיבה טובה לעקוב אחריכם, הם לא יעשו זאת. חשוב ליצור ולחלוק תוכן מעניין ורלוונטי אשר תואם את המותג ואת תחומי העניין של הלקוחות הפוטנציאלים –
- הציוצים צריכים להיות מנוסחים בצורה כמה שיותר אותנטית ותואמת לאישיות המותג.
- עקבו אחרי טרנדים ו-Hashtags שיכולים להיות רלוונטיים לתוכן המותג ותתרמו ציוצים משלכם בנושא. אם הצלחתם לבנות קהילה גדולה יחסית – צרו Hashtags משלכם שייצרו מעורבות של הקהילה.
- חלוקת תוכן (לינקים) מעניין ושימושי – הפניות לבלוגים עם מידע חשוב בתחום, כתבות, קטעי חדשות ועוד. כאשר חולקים תוכן מומלץ להוסיף מספר מילים משלכם ללינק שיגרמו למשתמשים ללחוץ על הלינק, או ציטוט מעניין מתוך הטקסט אותו אתם חולקים. כמובן שמומלץ לחלוק תכנים של המותג מפלטפורמות אחרות של המותג.
- צרו מעורבות של עוקבים בעזרת שאלות/סקרים.
- השתמשו במילות מפתח של המותג בציוצים על מנת שיוכלו למצוא אתכם בחיפוש.
המלצות נוספות
- השתמשו ברשימות על מנת לחלק את הקהילה לקבוצות מיקוד קטנות יותר.
- תדאגו לרענן ולהרחיב את רשימת החשבונות שאתם עוקבים אחריהם- מומלץ לשמור על איזון בין כמות העוקבים/נעקבים.