שיווק באינטרנט לאתרי b2b
מאז ומתמיד הרעיון של B2B (Business to Business) היה פופולארי בשווקים רבים, ובשוק הטכנולוגי בפרט. השיווק באינטרנט העצים וסייע לייעל את החשיפה והאינטראקציה הבין-עסקית ועם השנים הוקמו יותר ויותר אתרים המייצגים חברות שפונות לישויות עסקיות במטרה לחבר ביניהן למטרות שיתופי פעולה ורכישה.
עסקאות B2B מתבצעות לרוב על בסיס מכירת מידע עסקי, תיווך עסקי למכירת מוצרים ושירותים, מוצרים וסחורות, וכן מתן גישה לאתרי מידע ותוכן. החברות שמספקות שירותים מעין אלה צריכות להרחיב מעת לעת את מאגר השירותים, המידע והמוצרים אותן הן מספקות עבור לקוחותיהם על מנת שיוכלו לספק את המענה הכולל הרחב והמיידי ביותר תחת קורת גג אחת.
עסק הפועל בשיטת B2B יגדיל את ההיתכנות להגיע לישויות עסקיות נוספות באמצעות תחזוקה של נוכחות אינטרנטית במסגרתה הוא יוכל להציג את מרכולתו.
אין המדובר באתר בלבד, אלא דפי נחיתה פרסומיים המציגים מענה לפתרונות ומוצרים שונים, חשבונות חשרתיים המעידים על פעילות נישתית מעמיקה (בייחוד ב LinkedIn (
מנהלי שיווק רבים פועלים כיום בסנכרון עם גופי שיווק חיצוניים המספקים להם מענה ממוקד בתחום השיווק און ליין- כפעילות משלימה למערך השיווקי הכולל של החברה.
שיטות מקובלות לשיווק אתרי\מוצרים בתחום ה B2B
הדרך הראשונה היא פנייה ישירה לשיתוף פעולה עסקי עם חברות שונות. פנייה זו יכולה להיעשות בין היתר דרך שירות דיוור למייל או פנייה באמצעות כתיבת מייל שיווקי לחברה. דרך זו מחייבת קשר ישיר בין מי המשווק באינטרנט לחברות עסקיות חיצוניות. לשם כך עליו להכיר את התחום בו הן פועלות, להבין במה הן עוסקות ולהציג בפניהן בצורה ברורה כיצד האתר אותו הוא מקדם יכול לעזור להן.
דרך נוספת הינה היא באמצעות זירות פעילות ממוקדות תחום כגון- בפורומים עסקיים ספציפיים, קבוצות בפייסבוק, קבוצות מקצועיות בלינקדין וכן פורומים מקצועיים דרכם ניתן לפנות אל מגוון חברות עסקיות ולהציע להן אפשרות לבצע עסקאות B2B.
דרך נוספת הינה הפצת תכנים המספקים מידע נוסף אודות המוצר כגון white papers, case studies, ומאמרי תוכן. הפצת התכנים יכולה להיעשות הן באתרים מקצועיים והן באתר החברה (לרוב בתמורה לקבלת פרטי משתמש)- וכך העסק מייצר lead generation בתמורה למידע אותו הוא מספק.
קידום האתר במילות מפתח הפונות למתעניינים במוצר, בפתרונות אותם הוא מציע, ובנישות – Verticals שעבורן הפתרון עשוי להיות רלוונטי- הינה פעילות בעלת חשיבות רמה גבוהה במיוחד ולרוב מניבה לידים באיכות גבוהה לעסקים.